13.10.11

...Here I go again !

Laukku pakattu, huone siivottu, tuliaiset hankittu ja tämä tyttö on enemmän kuin valmis lähtemään kohti uusia lomaseikkailuja Ranskanmaalla! Tuntuu, että viime matkasta (2kk) on ikuisuus ja samalla taas ettei. Ja varsinkin kun pääsen Ranskaan tuntuu siltä, etten olisi koskaan lähtenytkään. Niin se vaan joka kerta menee! Jos muuten joku miettii, onko hankalaa palata koko ajan takaisin Ranskaan, takaisin osaan mun vaihtovuottani ja takaisin niiden samojen ihmisten luo, niin kyllä se toisinaan on stressaavaa. Tuntuu, että elän yhä kahden maan välillä, mutta nyt olen oppinut hyväksymään sen, kun taas viime vuonna olin aika eksyksissä tämän uuden elämäntilanteen takia. Sitä paitsi olen oppinut nauttimaan Ranskasta vielä enemmän kuin ennen, kun en enää ole se "vaihtari" ja järjestön säännöt ei enää päde mun kohdallani. Saan mennä ja tulla just niin kuin haluan. Ja parasta on se, että mun kaverit ja isäntäperhe ei ole muuttuneet. Ei edes meidän koti. Kaikki on aina ennallaan kun palaan, ja tiedän ketkä mua odottaa aina. Kaveruudelle ei ole mitään kansallisuutta tai valtionrajoja asetettu, se tulee todistetuksi kerta toisensa jälkeen. Ranska on antanut mulle niin paljon, etten tällä hetkellä keksi kovin monta parempaa sijoitusta kuin lentoliput Ranskaan. Mutta nyt heips, mä lähden toteuttamaan taas palan unelmistani maailmanmatkaajana!


Mes valises sont prêtes, ma chambre est rangée et cette petite finlandaise est plus que prête pour partir vers les nouveaux aventures des vacances en France! A chaque fois que je retourne en France c'est comme si je n'étais jamais partie. J'avoue que parfois ca peut être stréssant de tout le temps retourner en France, retrouver une partie de mon année à l'étranger, revoir tous les gens que je voyais tous les jours...J'ai toujours l'impression de vivre "entre deux pays". L'année dernière j'étais un peu perdue à cause de cela mais maintentant j'ai appris à accepter ma nouvelle vie telle qu'elle est. De plus, j'ai appris à aimer et à apprécier la France plus qu'avant. Je ne suis plus la "étrangère" qui doit suivre les réglements de son programme d'échange. Je suis plus libre maintenant. Et le mieux c'est que ni mes amis ni ma famille d'accueil n'ont changé. Je sais toujours à quoi m'attendre quand je reviens en France. La relation que j'ai avec mes amis francais est exceptionnelle. La France m'a tellement donnée que je suis plus que contente de payer les billets d'avion pour retourner dans ce beau pays. Bon, je vous laisse et je vais réaliser un petit bout de mes rêves en tant que globe-trotter!

Kuvat: weheartit.com

No comments:

Post a Comment

Kommenttia, kritiikkiä, parannusehdotuksia, terveisiä:

Merci de m'écrire un petit mot :