26.11.11

...When your dreams meet reality

Oon viimeisen kuukauden aikana lähes joka päivä käynyt La Comédie de Saint Etienne:n sivuilla katsomassa joko sinne olisi päivittynyt tieto tämän vuoden pääsykokeista. Nyt siellä sitten on päivämäärät ja ne löi mut aika ällikällä...Ne on aivan erilaiset kuin viime vuonna. Muun muassa toinen vaihe on toukokuussa eikä kesä/heinäkuussa...Mulla on jo varattuna Pariisin matka 27.-31.3. ja sitten ilmeisesti olisin viikon Suomessa kunnes pitäisi palata pääsykokeiden ensimmäiseen vaiheeseen, joka on 10.-20.4. En tajua miksi se järjestetään noin pitkällä aika välillä. Sitten tulis kolmen viikon odottelu ja jos hyvin käy pääsee jatkoon 14.-18.5. Mutta hei miten tällasen voi järkevästi hoitaa, en aatellu Ranskassa ravata joka toinen viikko? Ja enhän voi ostaa etukäteen lentoja ainakaan vikaan vaiheeseen, koska en voi mitenkään tietää, että pääsenkö sinne! Mutta sitten jos ostan liput viikkoa ennen maksan varmasti ainakin 300 euroo...Ja joka tapauksessa tollanen matkustelu keväällä tulee keventään mun lompakkoani ainakin 600 eurolla, todennäköisesti enemmälläkin. Onko yksi pääsykoe ja koulu sen arvoista? 

Sanotaan, että yrittämättä ei saa mitään...Mulla ei oo mitään menetettävää. Mutta kun tietää kuinka vaikea tonne on edes päästä, alkaa mun unelmat tuntuu kaukaisemmilta kuin koskaan. Jos en pääsis, mua kaduttais varmasti ihan hirveesti, että oon mennyt tuhlaamaan säästöni tohon. Mutta jos pääsen, niin olisin ikionnellinen ja en katuis mitään. Mutta vähän ajan päästä siitäkin iskis pelko ja ahdistus siitä, ettei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Vaikka kuinka olisi käynyt tasokkaat teatterikoulut ei sekään aina takaa näyttelijälle töitä. Mun on pakko ottaa ikävät tosiasiatkin huomioon kun yritän miettiä mun jatko-opintoja. Ja myös yksi tosiasia on se, että tiedän mitä haluan. Mun pitää vaan tehdä itselleni selväks kuinka paljon oon valmis konkreettisesti tekemään unelmieni eteen. Tarviin uskallusta, intoa ja lahjakkuuskaan ei olisi pahitteeksi. En vaan tiedä, onko mulla sitä. Yritystä ainakin löytyy.

weheartit.com

2 comments:

  1. Thats true...I love your last post about your room;)Your room is great...look so warm and friendly!

    ReplyDelete
  2. Thanks a lot, your comments are always so nice :)

    ReplyDelete

Kommenttia, kritiikkiä, parannusehdotuksia, terveisiä:

Merci de m'écrire un petit mot :